19:47 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتقال آب

زمان افتتاح انتقال آب خلیج فارس به سه شرکت بورسی " کگل ، کچاد و فملی "
نماد برتر- رئیس هیات‌عامل ایمیدرو ، زمان افتتاح قطعه نخست طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران و سه شرکت بورسی گل گهر، چادرملو و ملی مس را پنجشنبه این هفته اعلام کرد.
رودخانه کرج در خطر مرگ
نماد برتر- مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: میزان تخصیص در نظر گرفته شده به عنوان حقابه زیست محیطی رودخانه کرج، براساس نتایج مطالعات وزارت نیرو بوده که این میزان تخصیص برای حفظ کیفیت و شرایط زیست محیطی رودخانه مطلوب نبوده و مورد تأیید محیط زیست نیست.
طرح‌های وزارت نیرو در تهران و هرمزگان با دستور روحانی افتتاح شد
نماد برتر- آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت نیرو در استان‌های تهران و هرمزگان، در سی‌امین برنامه افتتاح طرح‌های ملی کشور با دستور رییس جمهوری انجام شد.
زمان بهره‌برداری از دو طرح چادرملو + اختلاف بر سر شمول معافیت‌ مالیاتی
نماد برتر- مدیرعامل چادرملو با اشاره به اختلاف لاینحل با سازمان مالیاتی درباره شمول معافیت‌ها از زمان بهره برداری پروژه‌های آب شیرین خلیج‌فارس و نیروگاه خورشیدی خبر داد.
احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک در صدر ماموریت‌ها
نماد برتر- به گفته رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، این سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی را با سه راهبرد اصلی افزایش عملیات اکتشاف، توسعه زیربناها و راه اندازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار قرار داده است.
 غیزانیه فارس را دریابید
نماد برتر- نماینده لارستان در مجلس با انتقاد از وضعیت آب شرب استان فارس گفت که مسئولان غیزانیه فارس را دریابند، آب شرب نیست و نیترات آن هم بالاست.
ساخت ربات رفع انسداد چاه‌های عمیق در کشور
نماد برتر- محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌های رباتیک برای محیط‌های غیر قابل دسترسی و خطرناک شدند که به گفته آنها این تجهیزات پیشرفته و رباتیک کارهای عملیاتی را انجام می‌دهند و سامانه‌های بازرسی‌ بصری، ابزارهای دقیق، عملیات غیر مستقیم و آنلاین را شامل می‌شوند.
طرح انتقال آب از خلیج فارس به صنایع یزد و کرمان به‌زودی به بهره برداری می‌رسد
نماد برتر- معاون آب و آبفای وزیر نیرو از رشد ۳۰۰ درصدی ساخت و راه اندازی واحدهای شیرین سازی آب دریا خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده با راه‌اندازی بزرگترین واحد شیرین‌سازی آب ایران، استان‌های کرمان و یزد از نعمت آب شیرین و تصفیه‌شده خلیج فارس بهره‌مند می‌شود.
از کشاورزی استان مرکزی چه خبر؟
نماد برتر- بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش های اقتصادی هر کشور است و توسعه همه جانبه آن در تمامی کشورها یک رکن اساسی استقلال اقتصادی و البته سیاسی محسوب می شود.
برنامه‌ریزی برای تولید ۵۵۰ هزار تنی کاتد مس تا سال ۱۴۱۰
نماد برتر- مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده در زمینه تولید مس در افق ۱۴۱۰ اعلام کرد که برای سال جاری نیز برنامه تولید ۲۸۰ هزار تنی کاتد و ۳۳۵ هزار تنی آند در نظر گرفته شده است.
تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب دریا برای مصارف صنعتی
نماد برتر- وزیر نیرو از تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب شور دریا برای مصارف صنعتی در استان‌های ساحلی خبر داد.
رفع یکی از ۱۰ نیاز استراتژیک صنعت نفت/صرفه‌جویی ۴۰۰ کیلوواتی انرژی
نماد برتر- محققان پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی به دانش فنی طراحی و ساخت سیستم کنترل دور الکتروموتور که تاکنون جزو اقلام تحریمی و مورد نیاز صنایعی چون نفت و گاز و پتروشیمی بوده است، دست یافتند و کاربردی کردن این سیستم علاوه بر رفع یکی از نیازهای استراتژیک صنایع، موجب کاهش مصرف انرژی و آلاینده‌های زیست محیطی شده است.
بهره‌مندی ۱۵ استان کشور از نانو محلول ضدعفونی‌کننده دام و طیور
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی تولید ضد عفونی‌کننده‌های نانویی با کاربرد در صنایع طیور و دام دست یافته و با توزیع ۲۵ هزار لیتر مایع از این ضدعفونی‌کننده‌ها موجب کاهش میزان مرگ‌ومیر دام و طیور شده است.
می‌خواستند آب خزر را به دریاچه ارومیه منتقل کنند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ می‌خواستند که آب خزر را به دریاچه ارومیه منتقل کنند. همزمان نشست‌هایی با انجمن علوم آبیاری آمریکا برگزار شد که در این نشست‌ها گفتند که ۲۰ سال است متوجه شده‌ایم که انتقال آب بین حوزه‌ای بزرگترین اشتباه ما بود.
سایه احتمال وقوع سیل بر سر ایران
پایگاه خبری راد: سایه وقوع سیل از ابتدای سال و پس از وقوع سیلاب‌هایی که دامن آن بسیاری از استان‌های کشور را گرفت، بر سر ایران سنگینی می‌کند و در حالی که به تازگی وارد سال آبی ۹۹-۹۸ شده‌ایم، پیش‌بینی‌ها باز هم از بارش بیش از میزان نرمال و احتمال وقوع سیل در نقاط مختلف حکایت دارد.